İşyerlerinizi daha mutlu ve verimli hale getirmek için kolayca hayata geçirebileceğiniz, ya da yöneticilerinize önerebileceğiniz basit ama etkili yöntemler.
Birleşik Krallık’taki çalışanların neredeyse yarısının işlerinde mutsuz olması ortalama İngiliz işyerlerinin pek de neşeli çalışma alanları olmadığını gösteriyor. Course Library tarafından yapılan ankete göre çalışanların yüzde 55’inden fazlası işlerinde mutsuz.
Asık suratlı çalışanlara sahip olmak sadece ofis atmosferini kötü etkilemekle kalmayıp şirketin kârını da etkiliyor. Warwick Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmada, mutlu ve şirketine bağlı çalışanların üretkenliği ortalamadan yüzde 12 daha yüksek. Buna karşın mutsuz olanlar ortalamadan yüzde 10 daha az üretken.
Şirketlerine bağlılığı düşük olan çalışanların Birleşik Krallık için yıllık maliyeti 340 milyar sterlin.
İşyerindeki mutluluk yalnızca kişinin iyiliğini artırmakla kalmıyor, çalıştığı işte daha uzun süre kalmasını da sağlıyor. Kişisel artılarının yanı sıra, daha sağlam bir işyeri kültürü oluşmasında, çalışanlar arası iletişimin gelişmesinde ve çıkan sorunların daha kolay çözüme ulaşmasında da etkili.
İşte iş yerinize biraz mutluluk katmak için birkaç öneri:
1. Kişisel Gelişime Öncelik Vermek
Kişisel gelişime yönelik çalışmalar yapmak insanlara geliştiğini hissettirir. İtibar ve ödülle birleştiğindeyse bu durum en iyi performansın elde edilebileceği bir formüle dönüşür. Course Library’nin çalışması işinden memnun olmayan çalışanların dörtte birinin memnuniyetsizlik sebebinin gelişme seçeneklerinin yetersizliği olduğunu gösteriyor. Sizler de insanların kişisel ihtiyaçlarına ve isteklerine önem vermeyi tercih edebilirsiniz. Takımınızdaki herkesin hem kendi kişisel gelişimleri için faydalı hem de takımın başarısına katkı sağlayacak uğraşlarla meşgul olmasını sağlamak da faydalı olacaktır.
2. Konuşmaya Zaman Ayırmak
Herkesin pozisyonundan beklentileri farklıdır. Takımınızdakilerin yardıma ihtiyacı olup olmadığını, sıkılıp sıkılmadıklarını bilmek veya yeni bir şey denemek isteyip istemediklerinin farkında olmak işinizi kolaylaştırabilir. İşleri iyi giden bir çalışana, bu performansın kaynağını sorup daha iyisi için onu cesaretlendirerek destek sağlayabilirsiniz. Eğer bir sorun varsa, sorun hakkında konuşmak için vakit ayırmak da oldukça yararlı olacaktır.
3. Kontrolü Elden Bırakmak
Bir çalışan güzel bir fikirle geldiğinde ona bu fikir üzerine çalışabileceği zamanlar ayırması için izin verebilirsiniz. Kişiler kendi kararlarını verdiğinde projelerinin başarıya ulaştığını görmek için daha güvenli, yetenekli ve kararlı oluyorlar ve bu da onların üretkenliği, kendiyle gurur duyma hissini ve iş memnuniyetini artırıyor.
4. İkramiyeleri Gözardı Etmemek
Büyük şirketler bedava spor salonu üyeliği gibi ikramiyeler için bütçe ayırıyor. Ancak ödül ve ikramiyelerin her zaman pahalı olması gerekmez. Önemli olan çalışanlara takdir edildiklerini hissettirmektir; ödül vermek de bunun için harika bir yoldur. Peldon Rose tarafından yapılan anketin sonuçlarına göre ara sıra işten erken çıkmalarına izin vermek, dondurma ısmarlamak gibi minik ikramiyeler bile çalışanları daha üretken yapıyor. Ancak iş yerlerinin yüzde 34’ü bunları sunmuyor.
Çalışanlarınızla ilgilendiğinizi göstermek için gün içinde sunabileceğiniz basit hediyeler etkili olabilir.
5. Ofisten Çıkmak
Açık alanda vakit geçirmek kişilerin kendine güvenini geliştirir, kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlar, konsantrasyonun artmasına katkı sunar ve yaratıcı düşünmeyi geliştirir. Açık alanda düzenlenecek bir toplantı, kısa bir yürüyüş, spor veya yardım aktiviteleri gibi etkinlikler ofis dışında da bağlar kurulmasını sağlayabilir.
6. Teşekkür Etmek
Takdir edildiğini bilmek insanların işlerine daha fazla bağlanmasını sağlıyor. Günlük işler sırasında teşekkür etmenin hiçbir zararı yok. Ancak bu basit jest bile çalışanların kendini iyi hissetmesinde büyük katkı sunabilir.
Hazırlayan: Sabriye Pamukçu