21 Temmuz 2024, Pazar
spot_img

Kendinizle Daha Fazla İlgilenmek için Uygulamanız Gereken Dört Kural

Kendinizle ilgilenmenin sadece mumlar ve yogadan ibaret olduğunu düşünüyorsanız yeniden düşünün.

Kişinin kendisine ilgi göstermesi fikri, özellikle sağlık hizmetleri ve insani hizmetler gibi alanlarda dikkat çekiyor. Ne yazık ki, bütün konuşulanlara rağmen birçok insan hala kendine ilgi göstermenin ne olduğunu ve bunu yeterli miktarda nasıl sağlayabileceğini anlamada zorluk yaşıyor. Bu yazımızda, kendinizi önemsediğiniz bir yaşam sürmeniz için gerekli dört kuralı paylaşıyoruz.

Pek çok insan kendisine zaman ayırma fikrine mesafeli yaklaşıyor. Çünkü insanlar yoga için ayıracak zamanları, masaj için ayırabilecek bir bütçeleri ya da egzersiz yapmak için enerjileri olmadığını düşünüyor. Bu düşüncelerin hepsi doğru olsa da, önemli bir nokta gözden kaçırılıyor. “Kendine zaman ayırmak” yalnızca haftanın bir ya da iki saatinde bir şeyler yapmak değil, hayatınızı yaşama şeklinizdir. Günün her anında kendinizle nasıl bir ilişki kurduğunuzdur.

Kural 1: Kendinizle konuşun.

Kişinin kendisiyle konuşması; ruh halini, stres seviyesini ve kendisini bunalmış ya da kontrollü hissetmesi durumlarını şekillendirir. Yoğun bir gün geçirmek, kaygıyı tetikleyip ve tükenmiş hissetmemize neden olabilecek bir durum olabilir. Ancak bu yoğun günü, güçlü yönlerinizi ortaya çıkaran ve bu yönleri artırmanızı sağlayan bir durum olarak da görebilirsiniz. Seçim sizin.

Kafanızın içinde kendinizi sürekli olarak strese sokuyorsanız, kendinize zaman ayırmak için yaptığınız hiçbir davranış etkili olmayacaktır. Örneğin; masaja gittiğinizde bütün zamanı yapmanız gereken işi düşünerek geçirmek ya da yoga dersinde, sürekli olarak sınıftaki diğer kişileri kendinizle kıyaslamak ayırdığınız zamanı işlevsiz hale getirir.

Bu nedenle, size yardımcı olmayan düşüncelerden sıyrılın. Bu, yapabileceğiniz en önemli kendinizle ilgilenme davranışı.

Kural 2: Başka etkinliklerle vakit geçirerek rahatlamak faydalı olabilir, ancak yalnızca bir süre.

İnsanlara kendinize zaman ayırdığınızda ne yapıyorsunuz diye sorulduğunda, genellikle televizyon izlemek, kitap okumak, sinemaya gitmek gibi kendilerini stresten uzaklaştıran yolları söylüyorlar. Bu tarz etkinlikler yapmakta hiçbir sorun yok. Kendinizi yorgun hissettiğinizde ya da duygu seline kapıldığınızda, daha aktif faaliyetlerde bulunma çabanız ya da yaşadıklarınızı duygusal olarak işleme koyma girişiminiz daha fazla olabilir. Böyle zamanlarda, kendinize zaman ayırmak için yaptığınız etkinlikler oldukça yardımcıdır.

Eğer yaptığınız etkinlikler, sizde strese neden olan şeyi görmezden gelmenize ya da kontrol etmenize neden oluyorsa, bazı problemler ortaya çıkabilir. Bu durum çok uzun sürerse, stresinizin ya da tükenmişlik hissinizin azalması yerine daha da artmasına neden olabilecek yeni düşünce ve hislere kapılabilirsiniz.

Kural 3: Duygularınız ve duygusal deneyimleriniz üzerine düşünmenin yollarını bulun.

Rahatlamak için yaptığınız etkinlikleri dengelemek için, yaşadığınız olayları süzgeçten geçirmenize yardımcı olacak etkinlikler arayın.

Aynı anda teslim edilmesi gereken birkaç tane işiniz veya sorumluluğunuz varsa, rahatlamak için yaptığınız etkinlikler uzun vadede size yardımcı olmayabilir. Bunun yerine, bir meslektaşla konuşma, rehber eşliğinde yapılan rahatlama egzersizi gibi yoğun stresi doğrudan ele alan etkinlikler daha yardımcıdır.

Kendine vakit ayırmak; insanın kendi duygularına gereken önem ve ilgiyi vermesi anlamına gelir. Çizim yapmak, dua etmek, dans etmek, egzersiz yapmak, müzik dinlemek ya da ağlamak duygusal sürece yardımcı olacak belirli aktivitelerdendir.

Kitap okuyabilir ya da televizyon izleyebilirsiniz. Ancak, sadece rahatlamak için yapmak yerine, duygularınızla yüzleşmek ve üzerine düşünmek için yapabilirsiniz. Örneğin, hissettiğiniz duyguyu yansıtan bir şiir okuyabilir ya da televizyonda romantik bir film yerine ilhan verici konuşmacıları izleyebilirsiniz.

Duygularınız üzerine düşünmeye ve onları süzgecinizden geçirmeye yönelik etkinliklere karar verirken kendinize sormanız gereken en önemli sorular şunlardır: “Kendi düşünce ve hislerime ulaşabildim mi? Etkinlik sonunda, rahatlama duygusuna ve daha iyi bir bakış açısına sahip miyim?” Cevabınız evetse, harika bir etkinlik buldunuz demektir.

Kural 4: Fiziksel sağlığına dikkat edin.

İnsanlar “kendinizle ilgilenin” denildiğinde, yaşamlarına yeni ve çarpıcı şeyler eklemeleri gerektiğini düşünüyorlar. Meditasyon derslerine katılmak, masaja gitmek ya da yeni hobiler denemek kolay olabilir. Ancak bütün bu yardımcı ve faydalı etkinlikleri yaparken, fiziksel sağlığınızı korumanıza yardımcı olan basit günlük rutinleri gözden kaçırmamak gerekir.

Hayatınızı devam ettirebilmek için, yemek yemek, uyumak, yıkanmanız ve giyinmeniz gerekir. Bunlar her insanın günlük rutinidir. Dolayısıyla, bu rutinleri geliştirmek kendinizle ilgilenmenizi de bir adım üste taşır. Daha iyi uyuyabilmek için uyku saatini değiştirmek ya da yeni bir yastık edinmek gibi küçük değişiklikler, günlük rutininizi kendinizle ilgilenmek için bir fırsata çevirir.

Kendinize zaman ayırmak ve ilgilenmek için çok fazla zamana, paraya ya da yeni ve çarpıcı etkinliklere ihtiyacınız yok. Kendinizle konuşur, sağlığınıza dikkat ederseniz ve rahatlatıcı etkinliklerle duygusal süreç etkinliklerinin dengesini sağlarsanız, kendinizle ilgilendiğiniz bir hayat sürdürmek için doğru yolda olacaksınız.

kaynak

İlgili Yazılar

spot_img

Son Yazılar