19 Haziran 2024, Çarşamba
spot_img

Bilimin Sizi Mutlu Edeceğini Söylediği 5 Şey!

Para ve lüks bir yaşam tarzı gibi şeylerin mutluluğa yol açtığını varsaymak kolaydır; ancak araştırmalar mutluluğun daha basit deneyimlerle mümkün olduğunu göstermektedir. Olumsuz düşüncelerden uzaklaşmak ya da pozitiflik çizgisine devam etmek istiyorsanız, işte her gün mutluluğu artırmanın beş yolu!

1. GÜNLÜK ŞÜKRAN UYGULAMASI

Minnettarlığı ifade etmenin ruh halinizi iyileştirmekten daha fazlasını yaptığı gösterilmiştir. Günleri hakkında birkaç olumlu şey yazan insanlar daha sağlıklı, daha enerjik, daha az stresli ve endişeli oluyorlar ve daha iyi uyuyorlar. Burada önemli nokta, bunu düzenli bir alışkanlık haline getirmek ve bunu iyi niyetle yapmaktır. Küçük bir minnet ritüeli yaratmayı düşünün. Örneğin, her sabah bir önceki gün için takdir ettiğiniz üç şeyi düşünmeyi deneyin. Ya da gece yatmadan önce gününüzle ilgili üç olumlu şeyi not almayı alışkanlık haline getirin. Üç şeyiniz görünüşte küçük (yürüyüş sırasında gördüğünüz güzel bir çiçek) veya büyük (sağlıklı olduğunuz gerçeği) olabilir. Aslında bilim, büyük yaşam olaylarına kıyasla bizi daha mutlu edenlerin, küçük günlük deneyimler olduğunu gösteriyor.

2. ETRAFINIZI POZİTİF İNSANLARLA ÇEVRELEYİN

Mutluluk bulaşıcıdır. Yapılan çalışmalar, mutlu bir insanın bir mil yakınında yaşamanın, kendi mutluluğunuzu % 25 artırdığını buldu. Eğer kendinizi iyi hissetmiyorsanız, genellikle daha olumlu bir tutum sergileyen bir arkadaşınıza ulaşın. Beyninizde, başka bir kişinin ifade ettiklerini tam anlamıyla taklit edecek ayna nöronları vardır. Yani biraz pozitifliğe ihtiyacınız olduğunda, onu paylaşanlarla bağlantı kurun.

3. DÜZENLİ İYİLİK HAREKETLERİ YAPIN

Araştırmalar başkalarına para harcamanın bizi kendimize para harcamaktan daha mutlu ettiğini ve küçük nezaket eylemlerinin yaşam doyumunu artırdığını göstermiştir. En küçük hoş jest bile birinin gününü güzelleştirebilir. Para harcamaya alternatif olarak uygulayabileceğiniz birkaç küçük yol:

Kapıyı biri için açık tutun.
Yerel bir barınağa giysi bağışlayın.
İşlerinde yaşlı bir komşuya yardım edin.
İş arkadaşlarınızla paylaşmak için bir tatlı pişirin.

4. AİLE VE ARKADAŞLARLA DAHA FAZLA VAKİT GEÇİRİN

Arkadaşlıklar uzun ömürlü olmanın anahtarlarından biri olabilir. Bir çalışmada, düşük sosyal etkileşimin – ve dolayısıyla yalnızlığın – günde 15 sigara içmek kadar kötü olabileceğini ve sağlığınız için obezitenin iki katı kadar kötü olduğunu bulundu.
Öğle tatilinizi bir arkadaşınızı aramak için bir fırsat olarak kullanın veya mümkünse birlikte yürüyün. Hafta boyunca meşgulseniz, arkadaşınızı hafta sonu birlikte bir şeyler yapmaya davet edin.

5. NESNELERE DEĞİL DENEYİMLERE YATIRIM YAPIN

Araştırmalar insanların paralarını nesnelerden ziyade deneyimlere harcadıklarında daha mutlu hissettiklerini gösteriyor. Deneyimleri daha uzun bir süre hatırlıyoruz ve beynimiz onları yeniden yaşayabiliyor, bu da olumlu duygularımızı daha uzun süre yaşatıyor. Yani, yeni kot pantolon yerine yeni bir yoga sınıfı denemeyi veya sizinle bir arkadaşınızı film izlemeye davet etmeyi düşünün.

5 Things Science Says Will Make You Happier

Hazırlayan: Zeynep Rümeysa Selçuk

İlgili Yazılar

spot_img

Son Yazılar