Haberler

Zihin Sağlığınızı Önemseyin

Zihin Sağlığınızı Önemseyin

Günümüzde dış görünüşe yapılan yatırımın boyutları tartışılmaz, çünkü ilk izlenim hepimiz için önemlidir. Fakat düzenli olarak bedene yapılan yatırımlar zihninizi düşündüğünüz kadar beslemiyor olabilir. Oysa zihninize yapacağınız her yatırım vücudunuzu olumlu şekilde etkileyecektir.
Günlük işler sırasında yapacağınız bazı değişiklikler ve haftalık uyacağınız basit egzersizler ile zihin sağlığınızı koruma altına alabilirsiniz.

1.) Çalışma saatleriniz içinde hareketli kalın. Özellikle bütün gün masa başı bir işte çalışıyorsanız ya da uzun saatler ders çalışıyorsanız düzenli aralıklarda yerinizden kalkın. Biraz dolanın, kan dolaşımınızı
hareketlendirin. Yemek aralarında kantin, yemekhane gibi kapalı alanlarda uzun süre oturmak yerine arkadaşlarınızla çevrede kısa bir yürüyüşe çıkın. Odanızın sıcaklığına dikkat edin. Ayrıca artık her ortamın vazgeçilmezi olan internetiniz için kablolu modemleri tercih edin. Çalışma ortamınızı küçük saksı bitkileri ile yeşillendirin. Bitkiler dikkatinizi artıracağı gibi çevre kirliliğini de azaltacaktır.

2.) İki çeşit hobi edinin: Birisi yaratıcılık üzerine olsun. Diğeri ise fiziksel bir aktivite. Sevdiğiniz, yapmaktan hoşlandığınız bir aktiviteye sahipseniz endişe etmeyin. Fakat neyden hoşlandığınız konusunda emin değilseniz, bir kaç şey denemekten çekinmeyin.

3.)  Doğada spor yapmak da diğer bir önerimiz. Kapalı spor salonlarında florasan ışık altında koşu bandında koşacağınıza dışarı çıkın ve temiz havada koşun. Unutmayın ‘koşu beyniniz için, yürüyüş ise vücudunuz içindir.’

4.) Doğal besinler tüketin (ki artık ulaşması gerçekten zor). Mevsiminde yiyin her yiyeceği. Düzenli olarak balık ve kuruyemiş tüketin. Herkesin bildiği gibi içerdikleri yağlar, beyin için çok yararlıdır.
Yiyeceklerinize kişniş ekleyin. Bu bitkinin beyine gerekli metalleri taşıdığı biliniyor. ‘Gökkuşağı’ renklerindeki meyve ve sebzeler tüketin.

5.) Doğal öğrenme, oynama ve iletişim kurma tekniklerini kullanın. Sadece bilgisayarın sizi veya çocuğunuzu daha akıllı yaptığına inanmayın. Unutmayın ki, çocuğunuzun ilgisi sadece elektronik aletlere olamaz. Eğer teknolojiyle bu kadar içli dışlı olmasalardı, doğal olarak ilgi alanlarını genişletebilirlerdi.

6.) Biyolojik saatinizi doğaya göre düzenleyin ve doğayla uyum içinde olun. 100 yıl önce insanlar akşam yemeklerini yedikten sonra kitap okur ya da biraz yürür ardından da yatarlarmış. Uyku zamanınızı güneşe göre ayarlamaya çalışın. Günün ilk ışıklarıyla uyanmanın keyfini çıkarın. Yapabiliyorsanız alarm kullanmadan uyanın.

7.) Beyninizin düzenli yaptığı şeyleri değiştirin ve onu biraz zorlayın; kullanmadığınız elinizle yemek yemeye çalışabilir, yazı yazmayı deneyebilirsiniz. Beyninizi yeni şeyler öğrenmeye zorlayın.

8.) Şefkat ve sevgi ile de kalbinizi besleyin.

http://www.psychologytoday.com/blog/mental-wealth/201312/9-resolutions-invest-in-your-mental-wealth

0

# #