Haberler

Nasıl Daha Mutlu Bir Beyin İnşa Ederiz

Nasıl Daha Mutlu Bir Beyin İnşa Ederiz

Gerek hayal ederek, gerekse geçirdiğimiz günün içinde başımıza harika şeylerin gelmesini isteriz. Fakat gerçek hayatta bu girişimlerin sonu çoğunlukla beklendiği gibi olmaz.

Hemen her şeye kolayca adapte olabiliriz: hayallerimizin mesleğine sahip oluruz, inanılmaz bir kadınla/adamla evleniriz, 1 milyon dolara sahip oluruz ya da binlerce Twitter takipçimiz olur. Bunlara da hemencecik alışırız ve şikâyet edecek başka şeyler buluruz.

Bu durumu daha küçük bir seviyede incelemek istersek; gelin ortalama bir günü alalım. İşe gideriz, biraz para kazanırız, yemek yeriz, arkadaşlarımızla, çalışma arkadaşlarımızla, ailemizle iletişime geçeriz, eve gideriz, biraz televizyon izleriz. Özellikle kötü bir şey olmaz, ama yine de stres altında hissedebiliriz ya da yalnız, endişeli, yetersiz…

Mutlu deneyimleri takdir etmek!

Nöropsikolog Dr. Rick Hanson’a göre beyinlerimiz doğası gereği olumsuza odaklanıyor, bu da bizi hayatımızda olumlu şeyler olsa bile stresli ve mutsuz hissettirebiliyor.  Evet, hayat bazen çok zor, çok korkunç… Hanson’ın yayımladığı kitapta bu konu detaylıca işlenirken; yazar bize mutsuz deneyimlerden uzak durmamızı önermiyor, bu zaten pek de mümkün değil. Bunun yerine beynimizi  mutlu deneyimleri takdir etmek için eğitmemiz gerektiğini söylüyor; onlara odaklanmak için vakit ayırmamızı ve onları beynimize yerleştirmemizi.

“Basitçe olay şu ki, hepimiz içimizde güzel şeyler yaşansın isteriz: mutluluk, aşk, güven vb. Soru şu: bu duyguları gerçekten nasıl büyütebiliriz? Nöronlar birlikte ateş alır, birlikte çalışır. Tekrar eden zihinsel aktiviteler nöronlar için bir yapı inşa edebilir. Bu süreç birçok farklı mekanizmayı ortaya çıkarır. Esas problem şu ki beyin olumsuz deneyimlerden yapı oluşturmaya daha yatkındır. Yani acıyı çok daha çabuk öğreniriz. “ diyor Hanson.

Yine de, olumlu anıları biriktirmeyi arttırarak daha mutlu bir beyin elde etmek mümkün.

Ne dersiniz, mutlu bir beyne ulaşmak için denemeye değer, değil mi?

0

# #