Haberler

PISA 2015’te BAŞARISIZLIĞIMIZ ARTIYOR

PISA 2015’te BAŞARISIZLIĞIMIZ ARTIYOR

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü OECD’nin Uluslararası Öğrenci Değerlendirmesi Programı (PISA) 2015 yılı sonuçları açıklandı. “Öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgileri gerçek hayatta kullanıp kullanamadıklarını ölçme” amacını taşıyan program kapsamında, 72 farklı ülkeden toplam 15 yaşındaki 540 bin gencin çeşitli alanlardaki performansları değerlendirmeye alındı.  Gençler, bilim, okuma ve matematik alanlarında testlere ve ölçüme tabi tutuldu.

Değerlendirmeye geniş çerçevede bakacak olursak en iy skorları TIMMS’ te de olduğu gibi Singapur elde etti. Singapur’u Çin, Japonya ve Estonya takip etti. Listenin sonunda ise Dominik Cumhuriyeti, ...

Devamı →
0

CİNSİYET EŞİTLİĞİNDE SINIFTA KALDIK

CİNSİYET EŞİTLİĞİNDE SINIFTA KALDIK

170 Yıl daha devam edeceği düşünülen, kadınlar ve erkekler arasındaki ekonomik eşitsizlikte Türkiye baş rollerde. İsviçre merkezli Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) yaptığı çalışma raporunun sonucuna göre, kadın ve erkekler arasındaki eşitlikte Türkiye 144 ülke arasında 130. sıradadır. 2015 raporlarında kadın ve erkekler arasındaki eşitliğin 118 yıl sonra ortadan kalkacağı düşünülürken 2016 çalışmalarında 170 yıla yükseldi. Gittikçe yükselecek gibi görünüyor.

Dünya Ekonomik Forumu Yönetim Kurulu üyesi Saadia Zahidi, “Bu tahminler kaçınılmaz akıbeti göstermiyor. Şu anki gelişme durumunu yansıtarak eylem çağrısı görevi görüyorlar.” ...

Devamı →
0

TIMMS 2015’in Parlayan Yıldızı Yine UZAKDOĞU Oldu

TIMMS 2015’in Parlayan Yıldızı Yine UZAKDOĞU Oldu

Dünya genelinde Matematik ve Fen Bilimleri alanındaki eğitim kalitesini ölçmek için yapılan TIMMS’te son 20 yıldır Uzakdoğu ülkeleri en yüksek başarıyı gösteriyor. Singapur, Hong KongGüney Kore, Tayvan ve Japonya en yüksek başarı gösteren ilk 5 ülkedir. Avrupa ve Amerika ülkerininde sıralamada Uzakdoğu’yu izlediği görülmektedir. Peki ya Türkiye TIMMS sıralamasında nerede yer aldı?

TIMMS 2015 raporuna göre; 4. Sınıf seviyesinde Türkiye, Matematik alanında 49 ülke arasında 36. sırada,Fen Bilimleri ...

Devamı →
0

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİ EĞİTİM MERKEZİ ‘BİLSEM’

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİ EĞİTİM MERKEZİ ‘BİLSEM’

Türkiye genelinde 80 ilde 106 merkezde hizmet veren ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki yaklaşık 25 bin özel yetenekli öğrenci BİLSEM’de eğitim almaktadır. Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenciler, okul dışı saatlerde yetenekleri doğrultusunda proje ve etkinlik tabanlı eğitim almaktadır. Bu eğitimler disiplinler arası ders içerikleriyle sunulmakta, öğrencilerin ilgi alanları ve okul müfredatları göz önünde bulundurularak güzel sanatlar, edebiyat, drama, yazılım, yabancı dil, liderlik, mekatronik, astronomi ve uzay bilimleri, yenilenebilir ve sürdürülebilir enerji, havacılık, akıl ve zeka oyunları, düşünce eğitimi, arkeoloji, şehir ...

Devamı →
0

Beslenme Biçimi ve Egzersiz Yapma Alzheimerla Bağlantılı Protein Artışını Azaltabilir

Beslenme Biçimi ve Egzersiz Yapma Alzheimerla Bağlantılı Protein Artışını Azaltabilir

California Üniversitesi Semel Sinirbilim ve İnsan Davranışı Enstitüsü araştırmacıları tarafından yapılan çalışmaya göre, sağlıklı beslenme, düzenli fiziksel aktivite ve normal vücut kitle indeksi Alzheimer hastalığının başlangıcı ile ilgili olan protein artış oranını azaltabilir.

Bu çalışmada, bunaması olmayıp hafif hafıza değişiklikleri olan ve yaşları 40 ile 85 arasında değişen (ortalama 62,6) 44 yetişkin, beyinlerindeki plak ve düğüm düzeylerinin ölçülmesi için Pozitron Emisyon Tomografi taramasından geçtiler. Ayrıca, araştırmacılar katılımcıların vücut kitle indeksi, fiziksel aktivite düzeyi, beslenme biçimi ve diğer yaşam biçimi etkenleri hakkında ...

Devamı →
0

Zekayı Etkileyebilecek 14 Yiyecek

Zekayı Etkileyebilecek 14 Yiyecek

1990’lı yıllarda küçük bir araştırma yapan bilim insanları, 18. yüzyıl klasik müzik dehası Wolfgang Amadeus Mozart’ın eserlerini dinleyen yetişkinlerin zeka testlerinde daha iyi sonuçlar elde ettiklerini ortaya koymuşlardır. Çok sayıda araştırmaya göre, Mozart’ın eserlerinin zeka üzerindeki bu etkisi gibi bazı yiyeceklerin de beyine etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Zeka gelişiminde görev alan etkili 14 yiyecek şunlardır:

1) YAĞLI BALIKLAR (Atlantik-Pasifik somonu, uskumru, sardunya)

Beynin kütlesinin yarısından çoğu yağdan oluşmakta ve bunun % 65 ve üzeri iyi bilinen Omega ailesinden olan yağ asitleridir. Bu ...

Devamı →
0

Obezite ve Beyin

Obezite ve Beyin

Beyin bilhassa orta yaşlarda hassastır.

Yeni araştırmalar, aşırı kilolu bireylerin beyinlerinin fizyolojik olarak çok zayıf olan bireylerden 10 yıl daha yaşlı olduğunu ortaya çıkardı. Bilim adamları beynin ak maddesini göz önüne aldı. Ak madde, bölgeleri birbirine bağlayan ve birbiri ile iletişim kurmasını sağlayan dokudur.

(Yukarıdaki resimlerde, ak madde karışıklık yaratacak derecede sarı rengin içerisinde bulunur ve solda beden kitle indeksi 19.5 olan bir birey ve sağda beden kitle indeksi 43.4 olan başka bir bireyi gösterir.)

Bu çalışmanın ilk yazarı olan Dr. Lisa Ronan; ...

Devamı →
0

YEDİDEN YETMİŞE HAFIZA GELİŞTİREN 10 YİYECEK

YEDİDEN YETMİŞE HAFIZA GELİŞTİREN 10 YİYECEK

Kısa süreli hafıza, uzun süreli hafıza, yürütücü işlevlerin iyileştirilmesi ve daha fazlası…

Araştırmalar Akdeniz diyetinin nerede yaşarsan yaşa, hangi yaşta olursan ol hafızanı geliştirebileceğini gösteriyor. 5 yıldır sürdürülen 18 ayrı çalışma sonucunda Akdeniz diyetinin hafızayı olumlu olarak etkilediği ortaya çıktı. Araştırmacılar Akdeniz diyeti yapan insanların kısa süreli hafıza, uzun süreli hafıza ve görsel hafızalarında gelişmeler gördüğünü ortaya koydu. Aynı zamanda kişilerin dikkat ve dil yetisinde de olumlu etkiler görüldü.

İşte Akdeniz Diyetinin on karakteristik maddesi:

  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Diğer sebzeler
  • Kabuklu yemişler
  • Etli ve zarlı kabuksuz ...
Devamı →
0

HER ÖĞRENCİ BİR DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR EDİNDİĞİNDE ÖĞRENME GELİŞİR Mİ?

HER ÖĞRENCİ BİR DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR EDİNDİĞİNDE ÖĞRENME GELİŞİR Mİ?

Yeni bir araştırma, hem öğrenciler hem de öğretmenler için uygun desteğin yanı sıra, her öğrenciye bir diz üstü bilgisayar temin eden okullar, akademik başarıda önemli ilerleme görüleceğini gösteriyor.

Michigan State Üniversitesi’ndeki Binbin Zheng ve meslektaşları, Zheng’in kendi araştırmaları da dahil olmak üzere,  ‘’bire bir’’ dizüstü bilgisayar programları üzerinde çalışmalar analiz etti ve, kapsamlı bir şekilde ele alınan bu tür programlar, diğer yararları ile birlikte ingilizce, matematik, fen ve yazma olarak yüksek test puanları ile ilişkilendirildi.

Eğitim teknolojisi öğretim üyesi ve çalışmanın başyazarı ...

Devamı →
0

HİPERAKTİVİTE VE AKADEMİK BAŞARI GENETİK OLARAK BAĞLANTILI OLABİLİR

HİPERAKTİVİTE VE AKADEMİK BAŞARI GENETİK OLARAK BAĞLANTILI OLABİLİR

Hiperaktif çocuklar, hiperaktif olmayan akranlarına göre akademik alanda kötüleşme eğilimi gösterebilirler. Çocuklarda aşırı hareketlilik, dürtüsellik ve dikkatsizlik gibi davranışlar ve matematik, okuma, dil ve diğer alanlardaki yetersiz başarı arasındaki ilişki yazılı olarak belirtilmesine rağmen, bu ilişkinin nedenleri hakkında çok az şey bilinmektedir. Yeni araştırmalar bu bağlantının genetik etkiler nedeniyle olabileceğini göstermektedir.

Boston Üniversitesi ve Londra Psikiyatri Enstitüsü – Sosyal Genetik ve Gelişim Psikiyatri Merkezi’ndeki araştırmacılar tarafından yürütülen çalışma Çocuk Gelişimi Dergisi’nin Mayıs / Haziran 2007 sayısında görünmektedir. Araştırmacılar, İngiltere’de İkizler Erken ...

Devamı →
0
Sayfa 1 / 39 12345...»

# #